İşletmelerde personel seçme ve yerleştirmenin temeli; aranan yetkinliklere uygun personelin bulunmasına bağlıdır. Yetkinlikte iki düzey vardır: "Yetenek" ve " Yapabilirlik". "Yetenek"; kişilik ve beceriyi düzeyini gösterirken, "Yapabilirlik"; ise bilgi ve yaşanmış tecrübeleri gösterir. İşletmeye alınacak bir personelin tecrübe ve bilgisi ne kadar yüksek olursa olsun, yeteneği bu işe uygun değilse, yetkinlik düzeyi düşük demektir. Yetenek düzeyi (yani kişilik ve becerisi) kolay kolay artırılamaz. Çünkü, kişilik kolay değişmez, beceri ise o kişide yok ise kazandırılamaz. Ancak, o kişide o işle ilgili beceri var ise, eğitimle geliştirilebilir.
İşletmeye alınacak bir personelin kişiliği ve becerisi o pozisyon için uygun ise mesleki tecrübesi ve bilgisi az ise yetki düzeyi yine düşük olacaktır. Ancak, yapabilirlik düzeyi eğitimle ve tecrübe aktarımıyla giderilir. Böylelikle personelin yetkinlik düzeyi yükseltilmiş olur. Personelin işe alım sürecinde kişilik ve beceri düzeyi; kişilik testleri veya değerlendirme merkezi uygulamalarıyla ölçülebilir.
Tabloyu forekse baskı almak istiyorsanız, yüksek çözünürlükte PDF dosyasını aşağıdaki linkten indirmenizi tavsiye ederiz.
Yetkinlik Tablosunu indir (169 Kb)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder