KİMİM BEN?

Lisans eğitimini Uludağ Üniversitesi Turizm İşletmecilik ve Otelcilik bölümünde tamamladı. 5 yıl eğitim kurumlarında danışmanlık yaptıktan sonra, 2 yıl insan kaynakları ve danışmanlık firmasında eğitim koordinatörü olarak çalıştı. Sonrasında bir gıda firmasında 2 yıl İnsan Kaynakları Müdürlüğü, 8 yıl ise Türkiye’nin en büyük perakende firmalarının birinde eğitim ve gelişim müdürlüğü yaptı. 8 yıl boyunca; mağazaların eğitim analizleri, eğitim planlamaları, temel satış ve ileri satış eğitimleri, kasiyer eğitimleri, değerlendirme merkezinin kurulması ve uygulamaları, mesleki yeterlilik sınavlarının hazırlanması, yetkinliklerin belirlenmesi, kariyer terfi uygulamaları, Türkiye’ye geneli ürün eğitimlerinin koordinasyon ve yürütülmesini sağladı.
2007 yıllında, Anadolu Üniversitesi Perakende Satış ve Mağaza Yönetimini bölümünde eğitim aldıktan sonra; 2016 yılında,  “İnsan Kaynakları Yönetiminde, Personel Eğitimlerinde Mizah ve Karikatürün Kullanılması, Perakendecilik Firmasında Uygulama” isimli teziyle İstanbul Aydın Üniversitesinden, İnsan Kaynakları Yüksek Lisans derecesiyle mezun oldu.  Halen danışmanlık firmalarında, perakende firmalarına yönelik; temel satış teknikleri, ileri satış teknikleri, mağazacılıkta takım çalışması, müşteri tanıma ve satış arttırma eğitimlerinin yanında, İngilizce dilinden kokartlı turist rehberi olması nedeniyle; tarihi mekânları, insan kaynakları ve yönetim açısından gezdirerek Türkiye’de bir ilki gerçekleştirmektedir.
Aynı zamanda karikatürist olan Dumansız, Evli, iki çocuk babasıdır.

Eğitim verdiği firmalar: CarefourSA Hiper Marketleri, Esme Mağazaları, Vicco Mağazaları, HYS AVM



PERAKENDECİLİKTE YAPTIKLARI:

Perakende Okulu”'nun Kurulumu ve Yürütülmesi:

  • 145 Mağazası olan bir perakende firmasının bünyesinde, tüm perakende eğitimlerin yapıldığı bir Perakende Okulu”n, müfredatının hazırlanması,
  • “Eğitim ve Öğretim Prosedürü”nün hazırlanması.
  • Perakende Okulunda ders anlatacak konu uzmanlarının tespiti, eğitmenlerin belirlenmesi ve Perakende Okulu'nda yapılan eğitimlerin organizasyonu.
  • Her bir eğitim programının tasarlanması ve takviminin oluşturulması.
  • Yıllık eğitim takvimi ve bütçesinin hazırlanması.
  • Perakende Okulu'nda verilen eğitimler şunlardı: “Yönetici Yetiştirme Sertifika Programı” “Temel Satışı Eğitimi”, “İleri Satış Eğitimi”, “Oryantasyon Eğitimi”, “Kasiyer Eğitimi”, “Ürün Eğitimleri”
  • “Mağazacılıkta İletişim”, “Temel ve İleri Satış”, “Tavsiye Satış”, “Müşterini Tanı, Satışlarını Arttır”, “Mağazacılıkta Takım Yönetimi”, “Kasada Mükemmellik” eğitimlerini bizzat kendisi vermektedir.

Perakende Okulunun Faydası: “çalışanların eğitim ve gelişim ihtiyaçlarının firma için kaynaklarla sağlanması”.



Yıllık Ürün Fuarları”nın Organizyonu:

  • Her yıl, farklı ürün alanlarında ürün tedariği sağlayan firmaların katılımı ve sponsorluğunda, 3 günlük ürün fuarlarının organizasyonu.
  • Fuarlara katılan personele, yeni ürün tanıtımlarının yanında, ürünlerle ilgili eğitimlerde verilmesi.
  • Eğitimler sonunda yazılı sınav ile bilginin ölçülmesi, ölçümün bölge müdürleriyle paylaşımı.

Yıllık Ürün Fuarlarının Faydası: “mağaza çalışanlarının, yeni ürünlerden bilgi sahibi olmasını sağlarken, çalışan ile tedarikçi firmaları bir araya getirerek, satış anında yaşanan; arızalı ürün, iade gibi sorunların birebir görüşerek çözümünü sağlamak”.



Uzaktan Eğitimlerin Hazırlanması ve Takibi

  • Uzaktan Eğitim Müfredatının belirlenmesi.
  • Eğitim içeriklerinin hazırlanması ve sisteme yüklenmesi.
  • Eğitim raporlarının ilgili birimlerle ve bölge müdürlerle paylaşılması.

Uzaktan Eğitimlerin Faydası: “özelliklede lokasyonu merkezden uzak olan mağaza zincirlerinde, zaman kayıplarını ortadan kaldırmak ve sınıf eğitimlerine destek sağlamak.



Yönetici Yedekleme Havuzu”nun Oluşturulması

  • Mağazalarda çalışan, uygun adayların “Değerlendirme Merkezi” uygulamasından geçirilerek tespit edilmesi.
  • Seçilen adaylara “Yönetici Yetiştirme Eğitim Programı” düzenlemek, organize etmek.
  • Eğitimden başarıla olan adaylardan “Yönetici Yedekleme Havuzlarının” oluşturularak, ihtiyaç anında mağaza yönetici ihtiyacının karşılanmasını sağlamak.

Yönetici Yedekleme Havuzu'nun Faydası: “firmanın ihtiyacı olduğunda yönetici ihtiyacının karşılanması”.



Kariyer Haritalarının Belirlemesi ve Yükselme Sınavlarının Organizasyonu:

  • Mağaza içi kariyer prosedürünün hazırlanarak, mağaza kademelerinin tespiti.
  • Her bir kademe için yükselme kriterlerinin ve eğitimlerinin belirlenmesi.
  • Bir üst kademeye geçebilmek için zorunlu olan “Mesleki Yeterlilik Sınavı”nın sorularının hazırlanması,
  • Mesleki Yeterlelik Sınavı'nın organizasyonu ve sınav sonuçlarının değerlendirilmesi.
  • Sınav sonuçlarına göre atamaların gerçekleşmesi.

Kariyer Haritalarının ve Yükselme Sınavlarının Faydası:”kademe; mağaza içerisinde hiyarerşiyi belirleyerek, çalışanların bir üst kademeye geçemek için gayretli olmaya teşvik eder. Yükselme Sınavları ise; kademe geçişlerinin adeletli olmasını sağlar.